Monday, May 30, 2011

Skrip Harian Mak-Mak Kita

Sementara kita menunggu luahan hati penulis tentang pengalaman manis berGentarasa semenjak Februari hingga acara gemilang Sabtu lalu, meh kita berhibur dengan skrip-skrip yang seringkali para mak-mak gunakan dalam perbualan seharian:


1)Carik pakai idong 
2)Pagi petang siang malam 
3)Naseb baik buah kau tak ilang 
4)AH?!Da makan tk tahu nak cuci pinggan! 
5)Oi bangon bangon bangon!Belikan sarapan! 
6)Tunggu nanti bapak kau balek! Siap! 
7)ah makan la kueh tuh aku da susah payah buat 
8)eh aper dah nak jadik dgn kau?! 
9)Duit nak.. Mak suruh tolong sikit tak boleh.. 1
0)Bilik kau bila nak kemas??!?! Mcm tongkang pecah... 
11)Sembahyang la nak.. Musik smua ni bukannye penting bila kau da mati nanti... 
12)mata letak kat lutot! 
13)kuang ajar eh ko! 
14)bila nk kasi mak duit? 
15)bile ko sakit mak jage, ni aku mintak tolong ko bising? 
16)oi monyet! 
17)mak ingat ko tk syg mak lagi? 
18)tkpe, nnt bila ko dah kawin, baru ko tau. 
19)nanti kalau mak dah mati macammane? 
20) Eh hello, kau tu bukan muda lagik, kalau kawin da boleh buat anak! 
21)Yelah Bapak kau pasang Maid ape,24 jam aku kemas rumah ,kau duduk macam princess! 
22)Apa ni almari kau macam tempat kucing beranak! 
23) Oi! Apa baju tebeng-tebeng! 
24) Kasi muka naik kepala! 
25) Aku ni mak kau tau.
26) da besar berbulu pon tak tau kemas katil!
27) pakai senduk la..nanti lauk basi!
28) apala nasib aku dapat anak macam kau
29) aku pasang sink bukan utk simpan sampah. 1 pinggan pon susah ker nak cuci?
30) perot koooosmangat...cam babi bunting.
31) jangan lupa kunci smuer, matikan smuer swis bila kluar nanti.
32) yelah. dia yang beranak-kan kau aper...
33) nanti... bila kau dah jadi orang tua nanti baru kau tahu...
34) Kau dah tak sayang mak eh, dah tau mak tak suka , lagi kau bikin.
35) Magrib2 keluar rumah, subuh baru balik!
36) Ingat rumah nie hotel!!
37) Gayut je dgn hp tu, nanti mati dgn hp tu mak bakar/tanam kan.
38) Ya Allah Ampunkan lah dosa aku, apa yang telah aku bikin, sampai anak aku buat aku mcm nie..(padahal lupa nak sapu rumah je...)
39) Nie pakai seluar jeans terlondeh-londeh nie tunjuk2 anu nie kan dosa.
40) jgn lupa cuci kaki sebelum tido, baca doa.
41) Ha. Mana tak ngigau. Ketawa tak ingat dunia.



Ada skrip yang kita tertinggalkan tak? Mehlah share kata2 pujangga yang mak2 korang selalu gunakan..

--SEKIAN--

No comments:

Post a Comment

We don't eat people. only nasi goreng sambal and above.. Your thoughts, please!